divendres, 4 de juny del 2010

Descobrint aquest món cruel

"A Àfrica, on moltes ciutats doblaran la seua població en dues dècades, en aquests moments hi ha ciutats com Nairobi on un 60 per cent de la població viu en suburbis que ocupen un 5 per cent del territori total. Per a entendre aquest fenòmen, pot ser rellevant recordar que un de cada quatre països té lleis que contenen clàusules que impedeixen la propietat del sòl i la suscripció d'hipoteques a les dones; i també assenyalar que, encara que la majoria de pobladors d'aquests suburbis depenen econòmicament de l'economia sumergida, en moltes parts del món, com Índia o Nigèria, sovint a aquests barris hi viuen professors universitaris, estudiants, funcionaris o treballadors del sector privat. Aquests espais abigarrats són també llocs on es produeixen vibrants mescles culturals que resulten en noves formes d'expressió artística i creativitat, com ens mostra la història de la cultura musical del jazz, el blues, el rock, el reggae, el fado o el flamenco".

R. Castelló, Pensar nuestra socieda global.

No sé si aprovaré, però me n'adonde que els moments d'estudi serveixen per a nodrir-se de coneixements i per a sorprendre's. No creia que la qüestió de les dones era tan seriosa: un de cada quatre països... No crec que estudiar-ho servisca per a canviar el món, però almenys algú es conscienciarà de les barbàries que encara existeixen i permetem.

7 comentaris:

  1. la veritat és que l'assignatura és interessant. llàstima que hagem d'aprendre-la d'una forma tan rotllera i que el professor siga un borde amargat ¬¬

    jo estic amb el tema de l'ecologisme... molt interessant el material que ha penjat a l'aula virtual ^^

    bon cap de setmana laiaaa!!!

    ResponElimina
  2. Si, jo crec que és una pena que tingam que estudiar d'aquesta manera. Com deia un professor d'història que vaig tindre, estic "fusilant" els continguts de les matèries...
    I jo també estic mirant lo de l'ecologia i m'estic pixant de risa perquè és allò contrari del que ens intenta convéncer l'economista... xD

    Que vaja bé l'estudi! :)

    ResponElimina
  3. Sí, la veritat és que no és la millor manera.
    I sí, tens raó Miriam, una altra cosa no, però contradiccions entre professors jo crec que és el que més hem vist enguany.

    Ànim xiquetes!

    ResponElimina
  4. jejje..les contradiccions són el pa de cada dia, doncs cada persona té una perspectiva(o visió de les cosses) diferents a la resta...
    raro seria si l'economista, de hui en dia, pensara el mateix que l'ecologista.
    I molt perillós si l'ecologista estiguera d'acord amb l'altre, no penses?
    Força i sort, xo sense agobios que cada segon es uno més prop de la FM...jejej

    ResponElimina
  5. Vaja! Estic en Sella i les ganes d'eixir de l'habitació i córrer cap a la FM cón brutals...demà no sé si em resistiré!jeje

    ResponElimina
  6. UUUUUUHHHHHHHH, esteu fent-me una goleta..... jo que la tenia oblidada... El primer que faré el dimecres serà anar-hi, jeje

    ResponElimina
  7. Saps, al master que estic fent es podria dir que el 70% dels alumnes son estranjers... d'allò que s'anomena paisos en desenvolupament. Per a mi, mes que el master (del que tampoc es que, de moment perque encara queda un any, estiga aportant-me massa), el mes interessant es el que estic aprenent d'ells.
    Per cert, hi ha una keniana, de Nairobi, i ja s'ha "enamorat" del nostre poblet i de les coques d'atmetla i les espardenyes. jejeje

    ResponElimina