divendres, 18 de juny del 2010

Estudia en valencià a l'ies Pere Maria Orts i Bosch de Benidorm

Tots aquells que curseu ESO (sobretot la gent de 4t), estudieu a Benidorm i estigueu interessats en estudiar el batxillerat en valencià teniu l'oportunitat de fer-ho a l'ies Pere Maria Orts i Bosch.

Ara mateix, si no m'equivoque, no hi ha cap institut a Benidorm on es curse el batxillerat en valencià. Això es deu a que la demanda de la línia valenciana a aquest poble és ínfima, i encara resulta més insignificant quan la gent que desitja estudiar en aquesta opció està repartida pels distints instituts que hi ha: en cap centre hi ha alumnes suficients per a fer les classes, i no es dóna el vistiplau per a fer un grup de línia, ja que les classes de batxillerat han de ser nombroses. En canvi, si tots els que volen estudiar en valencià anaren al mateix institut, sí que hi hauria prou gent per fer un grup. Ara, l'ies Pere Maria Orts i Bosch dóna l'oportunitat d'aconseguir que açò es complisca; l’únic que hem de fer la resta és promoure que la gent que estudia a Benidorm es matricule a aquest institut, i fer així un grup significatiu perquè aproven la iniciativa.

Sense cap mena de dubte, és important que els alumnes que desitgen estudiar en valencià es matriculen a aquest institut, encara que supose cert sacrifici, com deixar alguns companys i professors o canviar d’institut, perquè l’ambient a les classes de línia és, en general, favorable, i perquè cal demostrar que encara queda algú (i no pocs) interessat en rebre classe en aquesta llengua. A més, el professorat de l’ies Pere Maria està ben preparat i és acollidor, i estic segura que els alumnes que decidisquen anar-hi tindran una bona acceptació entre els companys.

D’altra banda, seria interessant que des dels distints col•lectius que hi ha a Benidorm que es preocupen per aquestes coses (pocs) es fera alguna cosa per promoure aquesta iniciativa o una altra semblant per fomentar l’ús del valencià tant a les escoles com als instituts, doncs l’oferta i l’exigència és cada vegada inferior. Sembla trist haver de fer un cridament amb aquest contingut a aquestes altures, però és necessari.

Animeu-vos! Entre tots hem d’aconseguir que aquells que ho desitgen puguen exercir el seu dret a estudiar en valencià!

3 comentaris:

  1. jo recolze la iniciativa! encara que enguany ja de poc aprofita

    ResponElimina
  2. hola, estic totalment amb tu. Jo personalment vaig estudiar al pere maria i en la linia i estic molt orgullos tant de la gent com dels mestres, es un orgull ser com soc ara gracies a la gent que m'ha trobat pel camí. Animeuvos i a estudiar en valencià, no vos arrepenireu.

    ale..

    p.d.: bouet

    ResponElimina
  3. Clar, la veritat és que tot és positiu. Jo tampoc me'n penedisc.

    I sí, enguany ja no aprofita, açò és més bé d cara a l'any que ve.

    ResponElimina