dilluns, 11 de gener del 2010

Gràcies per dur-me al món

Sé que no necessites explicacions ni cap resposta amb els meus sentiments explícits. La meua curiosa mania de callar-me les coses t’haurà fet acostumar-te a entendre’m sense necessitat de parlar. Però ja fa anys vaig descobrir que havia una manera d’expressar-me sense haver de dialogar: escriure.

Fa, efectivament (qui millor que tu va a saber-ho), dinou hiverns que vaig vindre al món. Durant aquesta curta vida he viscut de tot: diferents cases, diferents pobles, diferents escoles, diferents i meravellosos viatges, mil i una situacions estranyes, etc. Però en cada moment, en cada minut de la meua vida, actuara bé o actuara malament, guiant-me pels sentits o la raó, pel desig o la por, sempre he sabut que hauria algú que m’entendria, algú que em recolzaria, algú que m’abraçaria fort i, sense necessitat de res més, em faria sentir bé. I això és d’agrair: gràcies.

La veritat és que entre tots m’heu fet créixer poc a poc, i sempre heu sigut el meu major recolzament; estiga on estiga, sempre us tinc presents, i m’anima el simple fet de pensar en vosaltres. No sé si el vincle mare-filla es va enfortir molt aquella nit que vaig vindre al món i em vas reposar damunt teu, però espere que cap entrebanc el trenque mai, ni tan sols una mica. Ja saps com sóc, em coneixes millor que ningú, i entens totes les meues manies i costums. Et diria mil coses més, però m’has deixat sense alè.

Sé que segurament tardaràs en llegir açò, però m’he emportat una sorpresa molt grata. No puc deixar de plorar, i no sé si és tristesa o alegria, però sobretot és una cosa: emoció i gratitud.

T’estime mama.

13 comentaris:

  1. Hi ha que vore com passa el temps...

    Jo m'en recorde com si fos ara mateixa el dia en que vas nèixer.

    MOLTES FELICITATS, LAIA!!!

    ResponElimina
  2. Soc David. Felicitats Laia !!

    Encara recorde les "antrastaes" que feiu en ca l'agüela entre ana, pau i tu quan ereu xicotets...je,je.

    Com pasa el temps...

    ResponElimina
  3. Jo tambr men recorde del dia que vas naixer Laieta. Encara viviem on viu Bota!!!
    Moltes felicitats!!!
    I que diria l'avi? pos aixo.(estas agarrantme)
    P.D: la mama ja ho ha llegit!!

    ResponElimina
  4. Una volta més, i ja fora d'hores,
    et felicite Laia, pels 19 anys, però
    també per ixe vincle mare-filla
    tan fort i per la teua capacitat
    d'expressar-ho per escrit! :)

    ResponElimina
  5. Laia, tens una cosa en "el sótano" esperant que jo vaja a Sella i tu tornes des de València, però el destí és cruel i estic amb un gran refredat enclaustrada a casa, però no cregues que és gratuït ...És a condició que ensenyes a escriure a Rodrio coses com estes, si jo fóra ta mare ( que segur que ho farà) t'atacava amb una guerrilla de besades fins que cridares...quines coses tan reprecioses escrius¡
    Moltes felicitats ¡

    ResponElimina
  6. jejeje moltes gràcies. La veritat és que estes coses costen d'aprendre i d'ensenyar, més bé es senten (bé, algo d'aprenentatge hi ha!). Però tindràs sort, perquè estic segura que el teu fill també té moltes coses que dir-te que et faran tremolar.
    :)

    ResponElimina
  7. Tinc una foto en casa que te le de dur. Bueno quan torne te la duré.
    Segur que t'agrada molt, és una de les meues preferides.

    ResponElimina
  8. encara que un poc tard, moltes felicitats...

    ResponElimina
  9. A vegades sobren les paraules.... i res res trencara eixe vincle entre nosaltres,cada vegada es mes fort.No cambies mai Laia.Gracies.T'estime.
    Si Amparo i la tia Amparo van ser les primeres q et van veure als pocs minuts de neixer,Amparo amb Iris a la panxa,Un petonet,cel

    ResponElimina
  10. He tornat a rellegir el comentari de ta mare i el teu post una altra volta, i em direu tendre...però que voleu que vos diga, m´emociona comprovar la sincera i afectuosa dialèctica mare/filla. Espere que vos vullgueu sempre així...

    ResponElimina